top of page

טיפול בכאבים

עודכן: 18 במרץ 2021


איך הטיפול הקונבנציונאלי בכאבים שלך עלול להוביל אותך ללופ שלא נגמר?


אתה חש כאבי גב תחתון שנמשכים כבר הרבה זמן עם הקרנה לרגליים, הלכת לבדיקת CT או MRI. בתחילה ימליצו לך לשכב ולנוח או להימנע מפעילות גופנית, ליטול תרופות נוגדי דלקת או סטרואידיות ואולי בהמשך הרופאים ימליצו לך לעבור ניתוח.


בהמשך ימליצו לך על טיפולי פיזיותרפיה אולי יש מעט הקלה, אבל מה קורה אחרי 3-4 חודשים כאשר הכאב עדיין לא חלף? אתה מודאג, עצבני ופוחד, איך תלך לעבוד? כמה זמן זה עוד ימשך? אתה מנסה עוד פתרונות כמו להחליף מזרן שינה, טיפולים ורופאים אחרים כמו: אורתופדים, נוירולוגים, פסיכיאטרים, ראומטולוגים, כירופרקטים, אוסטאופתים וגם לא קונבנציונאליים, אקופונקטורה, עיסוי, תזונה ועוד.

ייתכן שהטיפולים יעזרו במידה מסוימת, אך לעיתים חלק מהכאב יישאר או יחזור ומדוע? כי לא התייחסת לכאב הרגשי שתקוע בגוף!


כאב רגשי שתקוע בגוף?! מה? מי? בואו נעשה קצת סדר!

אנחנו יצורים רגשיים ונולדנו לבטא רגשות באופן חופשי ופתוח. איפשהו לאורך הדרך רובנו למדנו להדחיק את אותם רגשות ובמיוחד את הרגשות שאנו מפרשים אותם "כשליליים" במטרה להשתלב בחברה, להימנע מביקורת, דחייה, פגיעות ועוד כל מיני סיבות.

האמת היא שרובנו מחביאים ומחזיקים את הרגשות שלנו מעת לעת, אנחנו נמנעים, מתכחשים ומעמידים פנים, כדי להימנע מלהרגיש רגשות לא נעימים כדי לשמור ולהגן על עצמנו, זה מנגנון ההגנה וההישרדות שלנו.

אנחנו עושים זאת לעיתים קרובות עם רגשות קשים כמו בושה, פחד, אשמה או כעס. כאשר אנחנו חווים אירועים אשר רגשית מציפים אותנו ואנחנו לא יכולים לעבד את מה שאנחנו מרגישים, לקבל את הרגשות ולהוציא אותם מחוץ לגוף. אנחנו מסתירים וקוברים אותם עמוק כדי שאף אחד לא ימצא אותם (וגם שאנחנו לא נמצא אותם), אבל בכל זאת הם שם! מחכים ומחכים שיתייחסו אליהם...


הרגשות הכלואים שנתקעו בגופנו, ברקמות, מתישים אותנו, זוללים מאתנו את אנרגיית החיים, יוצרים חוסר איזון פיזי ורגשי (רעילות בגוף) ולבסוף יוצרים כאבים ואף מחלות. רגשות לא מעובדים אלו מאוחסנים באיברים, בשרירים וברקמות ומובילים לדלקות ובעיות בריאותיות כרוניות אשר מחלישים ה-well being שלנו.

מחפשים פתרון שיחזיק לטווח ארוך?


בטיפול שאני מציע שהוא שילוב בין עולמות העיסוי ,הפסיכותרפיה גופנית והיוגה אנחנו לומדים לזהות את אותם רגשות וכאבים שהגוף שלנו מחזיק, לומדים להתבונן על תחושות הגוף בקבלה. המטרה היא להזיז את האנרגיה הכלואה או הכאב החוצה. להבין ולגלות מה אותם כאבים או רגשות מבקשים ממני ברגע זה? תנועה, לבכות, לדבר עם מישהו, לצעוק, לרוץ, לרקוד, להרביץ לשק איגרוף, לצייר, לכתוב או ליצור משהו או פשוט לנשום עמוק אליהם, לתת להם הכרה ולהיות ברגע?

ספרו לי אם יש לכם כאב כזה של שנים בלופ.


חנן אלון עוזר לאנשים המתמודדים עם כאבים פיזיים ונפשיים

6 צפיות

שיעורי יוגה בגבעתיים:

ימי ב'-20:30-21:45. ימי ו'-9:00-10:15

Yoga Class, givatayim:

Monday's: 20:30-21:45

Friday's - 9:00-10:15

bottom of page