top of page

איך אנו "תורמים" למחלות בגופנו?

עודכן: 17 במאי 2021


(בהשראת לואיז היי).


הגוף היקר שלנו הוא השתקפות של מחשבותינו ואמונותינו הפנימיות. גופנו תמיד מדבר אלינו, אם רק נקדיש את הזמן להקשיב לו. כל תא בגוף מגיב לכל מחשבה שאנו חושבים.

לעתים קרובות אנו מתעלמים מהמסרים של הגוף וממשיכים לרוץ קדימה עם מה שהמוח שלנו אומר לנו, כל זאת משום שלא למדנו מגיל קטן לשים לב למסרים הפנימיים.

אז אנחנו לוקחים עוד כדור חזק במיוחד במקום לחקור מה גורם לראש שלנו לכאוב. אנו משתמשים ביותר קפאין או סוכר כדי לתת לנו בוסט כאשר אנו מרגישים עייפים, במקום לשמוע את המסר של הגוף שלנו על צורך במנוחה או זיהוי העייפות שלנו כסימפטום מוקדם של שחיקה.

כאשר אנו מגלים מה הדפוס המחשבתי מאחורי מחלה, יש לנו הזדמנות לשנות את הדפוס וגם את המחלה. אם נשאל את עצמנו באופן מודע האם אנו רוצים להיות חולים? אז התשובה תהיה ברור שאיננו רוצים! אבל מה קורה מאחורי הקלעים באופן לא מודע? (הרי המוח הלא מודע שולט בכ- 95 עד 98 אחוזים מהתפיסה וההתנהגות שלנו). הכאב או המחלה באים ללמד אותנו משהו. יכול להיות שדבר מה מסוים שאנו מאמינים בו, אומרים, עושים או חושבים אינו תורם לטובתנו העליונה. הגוף והרגשות שלנו זה כמו ילדים קטנים שמושכים לנו בשרוולנו ואומרים לנו: "בבקשה שים לב אליי!". לפעמים אנשים רוצים להיות חולים. בחברתנו, הפכנו מחלה לגיטימית כדי להימנע מאחריות או ממצבים לא נעימים. רופא בשם ג'ון הריסון ציין שרק 30% מהחולים ממלאים אחר הוראות הרופא. אנשים רבים הולכים לרופא כדי להקל על סימפטומים ולא כדי לפתור את שורש הבעיה. נראה כאילו קיים הסכם לא כתוב ותת מודע בין הרופא לחולה: הרופא מסכים שלא לרפא את החולה אם החולה יעמיד פנים שהוא עושה משהו ביחס למצבו. בהסכם זה אדם אחד משלם והשני הופך לדמות סמכותית וכך שני הצדדים שבעי רצון. ריפוי אמיתי מערב את הגוף, הנפש והרוח. אם אנו רק נשקיט סימפטומים ע"י לקיחת תרופות ולא נטפל בנושאים רגשיים ורוחניים הקשורים לבעיה, המחלה תתבטא שוב. אם גם אתם סובלים מכאבים ומחלות מתמשכות (או מכירים כאלה) ומחפשים שינוי אמיתי מוזמנים לפנות אליי לשיחת יעוץ.

25 צפיות

שיעורי יוגה בגבעתיים:

ימי ב'-20:30-21:45. ימי ו'-9:00-10:15

Yoga Class, givatayim:

Monday's: 20:30-21:45

Friday's - 9:00-10:15

bottom of page