top of page

מדוע כדאי לך להתחיל לתרגל יוגה?- 10 סיבות:

עודכן: 18 במרץ 2021


10 הסיבות מדוע כדאי לך להתחיל לתרגל יוגה עוד היום?


1. חיזוק השרירים – אני עדיין נתקל בתהיות ושאלות לגבי, האם יוגה נחשבת "לפעילות גופנית"? אז התשובה היא כן!

אורתופדים ומומחים ברפואת הספורט מארה"ב ממליצים על היוגה ככלי אפקטיבי ממש כמו באימון הרמת משקולות בחדר כושר - אנחנו למעשה עובדים עם משקל - משקל הגוף שלנו.


2. שיפור הגמישות – רוצה למתוח שרירים שלא ידעת שהם קיימים? רוצה לחוות שחרור מנטלי ופיזי ולבצע דברים שלא חשבת שאתה מסוגל לעשות עם הגוף? גם אם אתה כבר עוסק בפעילות גופנית אשר מחזקת את גופך, חשוב לאזן זאת עם עבודה של גמישות.

בראיה המערבית, השרירים והמפרקים שלך יגדילו את טווחי התנועה ואתה תזיז את גופך בדרכים שיעזרו לך לתפקד הרבה יותר טוב ביום יום מבחינת תנועה ובצורה נכונה יותר. כולנו נולדנו עם גמישות אבל בד"כ מאבדים אותה עם השנים. בראיה היוגית, הגמישות היא לא רק פיזית אלא גם נפשית ומנטלית מאפשרת לנו "לפנות יותר מקום בתוכנו".


3. ירידה במשקל – היוגה בשילוב תזונה נכונה, עוזרת לנו לשרוף קלוריות ושומנים. למעשה, היוגה יכולה להגביר את המודעות והחיבור לגוף לגבי איזה אוכל אנחנו מכניסים לגוף ובאיזו כמות. לאחר תרגול יוגה הנטייה היא להימנע ממזון שעושה אותנו חסרי מרץ ואנרגיה (כמו רוב המאכלים המעובדים) ויותר החיפוש אחר מזון בריא/טבעי יותר המאפשר לנו לרדת במשקל ולהישאר מלאי אנרגיה. בד"כ אנו אוכלים יותר כאשר אנחנו בסטרס והיוגה יכולה לעזור לך לשחרר את הנטייה הזו. היוגה עוזרת לנו להפנות את תשומת הלב פנימה, להתחבר לעצמנו יותר ממקום של חמלה וחסד מאשר שיפוטיות וביקורת.


4. לשחרר את החיפוש אחר מושלמות (פרפקציוניזם) – האם אתה מרגיש את הצורך להיות מושלם בכל דבר שאתה עושה או להצטייר ככזה? האם אתה מרגיש הרבה פעמים לחץ נפשי גבוה וציפיות מוגזמות מעצמך ומאחרים? האם אתה ביקורתי כלפי עצמך וכלפי אחרים בצורה מוגזמת? האם אתה מרגיש שאתה לא מספיק טוב?

ביוגה אנחנו לומדים להתבונן על הרצון להישגיות לאו דווקא ליישם אותו. מתרגלים ניגשים אליי בסוף השיעור ומשתפים אותי בחוויה מתסכלת ומביכה שהיא להסתכל מה עושים מתרגלים אחרים בזמן השיעור ולהתחיל להשוות בינם לבין אחרים. למרות שזה לא תמיד נראה כך למראית עין, הרעיון ביוגה הוא ליהנות מהדרך, מהמתיחה/מהתחושה/מהתנוחה המאפשרים לגוף שלך להיות יותר גמיש בכל פעם מחדש וזהו, המסע הוא פנימה.


5. סובל מכאבים כרוניים? – תוכל להקל על הכאבים שיש לך בגוף, בשרירים, במפרקים. מחקרים מראים שכאב כרוני יכול לגרום לשינויים במבנה המוח אשר מקושרים לדיכאון, חרדה ועוד. לתרגול יוגה ישנה השפעה הפוכה על המוח ויכול להקל על אותם כאבים מתמשכים. המסקנה באותם מחקרים היא שהיוגה היא חיונית לשיפור כאבים כרוניים, בניגוד לשימוש בטיפול תרופתי נוגד כאבים שבד"כ ממכר. ההשפעה של התערבות לא תרופתית כמו יוגה ומדיטציה מראה שיש לה יכולות להשפיע בצורה יותר טובה על המוח ולטווח הארוך.


6. לשים לב מתי אתה עובר את הגבול – באופן כללי, זה חיוני לצאת מתוך אזור הנוחות שלנו על מנת להתקדם בחיים ולהצליח. הרבה פעמים, כאשר אנו דוחפים את עצמנו יותר מדי קדימה, זה למעשה מעכב אותנו בתהליך ההתקדמות וזה דבר מתיש. ביוגה אנחנו לומדים לכבד ולשים לב לגוף ולגבולותיו. בד"כ כאשר נדחוף את עצמנו יותר מדי מהר אנו עלולים לפצוע את עצמנו, הגוף יגיב במנגנון הגנה והשרירים יתכווצו. ביוגה אנו למדים לעבוד עם הגבולות של עצמנו באופן שקט ורך ובהתאם ליכולות הגופניות שלנו באותו היום, המאפשרים לגוף להיפתח יותר ויותר בקצב שלו ולא בקצב שאנו "מכתיבים" לו.


7. הנשימה – בד"כ אנחנו לא מודעים לנשימה ביום יום ודבר זה יוצר עייפות ולחצים. היעדר אוויר, קושי לנשום או מצבים של נשימות שטחיות. האם את/ה מרגיש/ה צורך לפהק הרבה? בעולם של תאוצה ומרוצה עד טירוף אין לנו זמן אפילו לנשום. ביוגה אנחנו נתבונן איך הנשימה משפיעה על הגוף. כמו כן, תרגילי הנשימה (פראניאמה) המשולבים ביחד עם התנוחות עוזרות לך להרגיש יותר רגוע, יותר שלווה.


8. אתה תישן יותר טוב – סובל מנדודי שינה? למצוא מנוחה אמיתית זה לפעמים בכלל לא פשוט כאשר הרבה דברים מעסיקים אותך או יושבים עליך ביום יום ובקצב החיים המטורף הזה. מחסור בשינה איכותית וכמותית מורגש אצל יותר ויותר אנשים. את/ה בטח מוצא את עצמך רץ/רצה כל היום בין פגישות ומשימות עד שלפעמים כל נושא השינה נדחק לפינה.

אנחנו נלמד ביוגה להאט את הקצב הזה של הגוף והמחשבות ולהישאר בתנוחה מסוימת ולנשום אל התחושות. נגלה שבאזורים מסוימים בגוף נוכל להרגיש שאנחנו מסוגלים לזהות ולהרפות מתח. יתר על כן, ישנו שלב ותנוחה מדהימה בסוף השיעור שנקראת SAVASANA (תנוחת הגופה) שאנחנו לומדים בה לנשום, להרגיע את מע' העצבים, להרפות ולשחרר שליטה, דבר שיוכיח את עצמו יעיל בסוף יום ארוך


9. ישפר לך את היציבה והיציבות הפיזית והנפשית – מוצא את עצמך כל הזמן כפוף/שפוף קדימה ושהגב כואב? מכיר את התחושה שאת/ה כבר לא מסוגל/ת לשבת זקוף או לעמוד ישר? כפות הרגליים שלך כואבות לפעמים? בתרגול יוגה ובעבודה לאורך זמן על אזור האגן, בטן תחתונה, ישבנים ועוד תאפשר לך להרגיש יציב ומקורקע יותר מבחינה פיזית ונפשית. אזור האגן הוא הבסיס שלנו. אם הוא חלש אנחנו נסבול מכאבים בגב התחתון למשל. אנחנו נדאג/נפחד יותר ונגיב ביתר בקלות לסערות וטלטלות החיים.


10. שיפור מנטלי/נפשי/רוחני – היוגה משלבת עבודה של ריכוז בנשימה ובתחושות הגוף, דבר המשפיע על המוח והמחשבות שכל הזמן מתרוצצות לך בראש ביום יום, היא עוזרת לך להפחית דאגות ולחצים.


207 צפיות

שיעורי יוגה בגבעתיים:

ימי ב'-20:30-21:45. ימי ו'-9:00-10:15

Yoga Class, givatayim:

Monday's: 20:30-21:45

Friday's - 9:00-10:15

bottom of page