top of page

לאהוב את עצמי יותר

עודכן: 18 במרץ 2021



אם רק היינו יכולים לאהוב את עצמנו יותר?


מערכת היחסים הכי משמעותית בחיינו היא מערכת היחסים שלנו עם עצמנו. רובנו עדיין מוצאים את עצמנו במצבים שבהם אנחנו לא מקבלים ולא אוהבים את הגוף שלנו=לא אוהבים את עצמנו.

בחברה מודרנית שעסוקה בעיקר בהופעה החיצונית, אנחנו לומדים להרגיש שאנחנו - "לא מספיק טובים" ושמשדרת לנו שאנחנו צריכים תמיד לשאוף ליותר, להיות יותר, להשיג יותר.


אני שומע הרבה מטופלים ומתרגלי יוגה שמגיעים אליי לסטודיו ולקליניקה מדברים ומתייחסים לעצמם באופן שלילי וביקורתי.

"כואבת לי הרגל ולכן הרגל שלי דפוקה". "אני חייב כבר לרדת במשקל כי אני שמן" "אני לא מתאמץ מספיק ולכן אני עצלן"


איך אתה מדבר לעצמך? בנוגע למשקל שלך. האם אתה כועס ומתוסכל מהאופן שבו אתה נראה? מה אם תוכל לדבר לעצמך יותר ברכות וחמלה, להרגיש יותר בנוח עם הגוף שלך? ביוגה אנחנו לומדים לעשות זאת! לאהוב את מה שיש זה אימון!


כדי להתחיל את התהליך הזה, אנחנו לומדים להיות ב"כאן ועכשיו"- בהווה. לראות את עצמנו בעיניים אוהבות יותר ולא ביקורתיות, להתחיל להתייחס לעצמנו כפי שהיינו רוצים להתייחס לילדנו, לאהובנו ולחברנו הטובים ביותר - ביותר כבוד, הערכה והוקרה.



ביוגה אנחנו לומדים שרוב העבודה היא פנימית והמטרה העיקרית היא חיבור של הגוף עם הנפש והנשמה. העבודה האמיתית היא הקשבה והתבוננות למה שהגוף שלנו באמת צריך בכל רגע ורגע. לבחור לכבד את עצמנו באופן אוהב ומקבל, לבחור באהבה עצמית.

כמובן שזה לוקח זמן לדבר לעצמנו אחרת, להחליף את הקולות הביקורתיים בקולות שמעודדים הנאה, קלילות וקבלה עצמית.

תרגול היוגה עוזר לפתח אמונה שיש לנו כבר את כל מה שאנחנו צריכים בתוכנו. לכבד את המיוחדות שלנו ולשחרר את המאבק בהשוואות ותחרותיות שלנו מול אחרים. נוכל להרגיש את הגוף הפיזי הופך להיות חזק וגמיש יותר. נלמד לנשום ולחשוב באופן בהיר וצלול יותר, נרגיש יותר שלווים ורגועים, אהובים כפי שאנחנו.


בעידן של היום, זה מאתגר לא להיות מושפע מהלחצים הסביבתיים בנוגע לגוף מושלם, צורה ומשקל. היוגה עוזרת לנו לשנות את תשומת הלב מהחוץ (איך אני נראה) לפנים (איך זה מרגיש) ולשחרר את הלחץ והציפיות להשיג משהו שחסר בי. המודעות לכך היא הבסיס לשינוי, לשחרר את כל מה שלא משרת ומעצים אותי, להגיע למקום יותר בריא, אוהב וחומל, שיכול באמת לתמוך ולהזין אותי. תרגול יוגה הוא הכלי להתפתחות אישית בכל הרמות.

עם הזמן, התמדה ומחויבות לתרגול מתחילים להרגיש יותר טוב ולהפנים קול פנימי יותר רך ואוהב. זוהו פוטנציאל אדיר לעזור לנו לפתח הרגשה טובה יותר. פחות לחשוב מהראש ויותר להרגיש את הגוף, זוהי הזמנה לחיים יותר טובים של דימוי עצמי גבוה.

בתמונות: Jessamyn Stanley-Yoga Teacher, North Carolina. "little miss sunshine"

23 צפיות

שיעורי יוגה בגבעתיים:

ימי ב'-20:30-21:45. ימי ו'-9:00-10:15

Yoga Class, givatayim:

Monday's: 20:30-21:45

Friday's - 9:00-10:15

bottom of page