top of page

תנוחת הגופה - הרפיית המאמץ

עודכן: 18 במרץ 2021


ההתעוררות מתנוחת הגופה מרגישה כאילו חזרת לחיים בנשימה עמוקה וחזרה לקצב שגרת החיים עם יותר חיוניות ובתחושת הודיה של כמה זה טוב לחיות, כמה זה טוב להיות בחיים:)


על אף השם המוזר הזה: "תנוחת הגופה" או "הגוויה", היא אחת בתנוחות האהובות עליי!

למרבית עין יש אולי נטייה לחשוב שהיא קלה ביותר - מה כבר צריך לדעת שם? לשכב עם עיניים עצומות? קליי קלות! אז זהו! שלא.


אומנם היא לא תנוחה מאתגרת פיזית אך היא בין החשובות ביותר, מפני שהיא מאפשרת לגוף ולמיינד לשלב ולמזג את היתרונות שבתרגול יוגה.


1. שחרור מסטרס- הגוף שמחזיק מתח בצורת שרירים מכווצים או מתח. לא משנה אם המקור הוא רגשי, אינטלקטואלי או גופני התוצאה היא דומה.

הסטרס קשור לכל מיני בעיות בריאותיות וללמוד לשחרר מתח הוא תרגול הכרחי. כאשר אנו שוכבים בתנוחת הגופה תאפשרו לשרירים שלכם לנזול כלפי מטה אל האדמה. העצמות כבדות והגוף והמיינד נעשים שלווים, משוחררים מכל העכבות שהעמיסו עלינו.


2.מאפשרת לנו להיות נוכחים ברגע, בהווה מבלי לתכנן את העתיד, מה שיבוא מחר ומבלי לחשוב על העבר ובפשטות גמורה לקבל את עצמנו כפי שאנחנו.


3. יצירת שקט נפשי על ידי האטת הקצב של הדברים.


4.להתיידד עם הסוף (המוות)- אף על פי שהמוות הוא אוניברסלי ותהליך טבעי של סוף כל יצור חי, הוא נושא שיוצר אצלנו אי נוחות מפני שהוא מקושר לכאב, סבל, פחד ואבדן. בכל מקרה בתנוחת הגופה אנחנו יוצרים שקט פנימי, ע"י שחרור השליטה, וויתור והתמסרות.


5. "האסימונים נופלים" (תובנות)- ‌לפני שיוצאים מתנוחת הגופה, אנחנו רוצים להתבונן איך אנחנו מרגישים בגוף בכל הרמות(פיזית,נפשית,אנרגטית) ‌נשאל את עצמנו, מה היינו רוצים לקחת מהתרגול שעברנו ומה היינו רוצים לשחרר ולהשאיר מאחור? ‌נטמיע באהבה את כל ההבחנות האלה אל תוך המיינד שלנו.


חנן אלון מורה ליוגה ומטפל גוף נפש

17 צפיות

שיעורי יוגה בגבעתיים:

ימי ב'-20:30-21:45. ימי ו'-9:00-10:15

Yoga Class, givatayim:

Monday's: 20:30-21:45

Friday's - 9:00-10:15

bottom of page