top of page

השמנה בהסתכלות רגשית


מטופלת בגיל 40+ שהגיעה אליי לפני כחודשיים לתהליך שבו היא הייתה רוצה לרדת במשקל. בנוסף היא סובלת מעייפות, תשישות וכאבים מתמשכים באזורים שונים בגוף.


במהלך התשאול והאבחון של המצב שגרם לה מלכתחילה לעלות במשקל גילנו שהיא מעמיסה על עצמה, מתמודדת עם הרבה כאב רגשי. שקשה לה כל הזמן ולא נעים לה לבקש עזרה. היא עבור כל העולם מכילה וסופגת ושוכחת להיות עבור עצמה. מכירים את זה?


ביקשה ללמוד לשחרר, כי הדפוס להיות בשליטה, להחזיק את כל העולם ולהיות במרוץ הוא כ"כ חזק ומושרש עד שקשה לשחרר אותו – זה מפחיד לשחרר אותו! כי אז מה עלול לקרות?!...

בנוסף גילינו את הקשר בין דפוס זה של להיות בשליטה ואת הקשר לילדותה..הקשר למע' היחסים עם ההורים שיצר זאת עוד כשהייתה ילדה קטנה.


למרבה ההפתעה הרבה כשנגענו בגוף הכאבים המתמשכים והרגשות הציפו אותה והתחילו להשתחרר החוצה (כעס, עלבון, תיסכול, עצב, צער וכו'). כל זה איפשר להבנות ותובנות חדשות לחלחל אט אט.

למרות כל ההתנגדויות שעלו לפעמים, לימדתי והדרכתי אותה לאהוב ולהעריך את עצמה יותר, לשנות אמונות מגבילות, להתבונן ביומיום איפה היא מנוהלת ע"י הדפוסים המעכבים הללו ולהתחבר לילדה הפנימית שבתוכה ולחבק אותה יותר, להתחשב בעצמה, ולהתחיל לשים גבולות. למצוא שקט, להוריד עומסים איפה שאפשר וליהנות יותר מהחיים בפשטות, פחות מאמץ ופחות מאבק.

כל זה איפשר לה לצאת מהטיפולים בעננים (לא תמיד), קלילה יותר, מאושרת וזורחת עם מוטיבציה גם לשנות תזונה, לעשות יותר פעילות גופנית וגם לרדת במשקל!


אז איך כאב רגשי משפיע על הגוף ואיך זה קשור לשומן גוף?

בהסתכלות עמוקה והוליסטית אנחנו הרבה פעמים אוכלים באופן רגשי, צוברים שומנים כדי להימנע מלהתמודד עם מצבים או להתעמת עם מה שקורה באמת. שומן נוסף בגוף יכול לסייע בהגנה מפני הרגשת עוצמת הרגשות הלא מעובדים. זה כמו שכבת בידוד עבה שאנחנו יוצרים. כדי להגן על עצמנו מפגיעה וכדי ליצור חיץ בין הפנים לחוץ ולפעמים גם כדי לא להרגיש את הכאבים שלנו וכמו "לרפד" את עצמנו בשכבות שכבות כדי לא להרגיש כאב-להסתיר אותו גם אפילו בפני עצמנו! כדי להמשיך ולתפקד ולהנציח את הדפוס שנוצר בילדות.

הכלים של מגע, עיסוי עם התייחסות רגשית ושינויי אמונות הוא לפעמים כ"כ כ"כ עוצמתי מעבר לכל שיח פסיכולוגי קונבנציונלי (שלוקח שנים רבות) וזה כ"כ מקדם תהליכים של ריפוי ושינוי אם רק נסכים, נתמסר ונאפשר זאת!


30 צפיות

שיעורי יוגה בגבעתיים:

ימי ב'-20:30-21:45. ימי ו'-9:00-10:15

Yoga Class, givatayim:

Monday's: 20:30-21:45

Friday's - 9:00-10:15

bottom of page